Garancija
Kaj je garancija?
Garancija je jamasto prodajalca, da bo izdelek z nepravilnim delovanjem popravili oziroma zamenjali v določenem roku. Občasno se zgodi da kupljeni izdelek ne deluje več pravilno in je potrebno popravilo. V tem primeru najprej preverite ali je izdelek še v garanciji in če je lahko uveljavljate garancijo z računom in garancijskim listom.
Garancijski postopek:
Priporočamo da kupec uveljavlja garancijo pri pooblaščenemu serviserju, saj bo tako garancijsko popravilo najhitrejše rešeno. Kontaktne informacije pooblaščenega servisa se nahajajo v garancijskem listu.
Pri pošiljanju izdelka, ki je v garanciji na servis, so stroški pošiljanja kriti s strani servisa – kupec s tem nima stroškov. Če izdelek ni več v garanciji, je strošek pošiljanja izdelka na servis, strošek kupca
Koliko časa traja postopek garancijskega popravila?
Pooblaščen servis je dolžan opraviti svoje popravilo v roku 45 dni od dneva prejema blaga na servis, v nasprotnem primeru so dolžni zamenjati izdelek z novim izdelkom, v kolikor tega ne more storiti se kupcu lahko vrne tudi kupnina.
Ali moram artikel poslati z vsemi dodatki in v original embalaži?
Za garancijsko popravilo je potrebno aparat poslati v originalni embalaži oziroma v embalaži primerni za transport, da ne pride do dodatnih poškodb artikla. Poleg mora biti priložena vsa dodatna oprema in potrebna dokumentacija (list z osebnimi podatki, opisom napake, garancijski list + račun)
Kaj je stvarna napaka?
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da: odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca
Kako se preverja primernost artikla?
Preverja se z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu.
Kako se stvarno napako uveljavi?
Kupec nas mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti v zakonsko določenem roku in nam hkrati omogočiti pregled artikla. Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov.
Za vse dodatne informacije nam lahko pišete na [email protected].